Torsdag

Idag har man haft fullt upp. Vaknade 11 började städa huset med brorsan och sen klippte man gräset i stekande sol och nästan dog. Efter det hade man lite kvar att städa och sen hade man vatten krig med syskonen. Nu har jag duschat och sitter vid datorn och kollar på nya kläder och sånt. Mamma kommer hem sent ikväll från jobbet och då tänkte jag visa henne några snygga kläder som jag tänkt köpa, mamma betalar med hennes kort då och sen ger jag bara mamma pengarna kontant som är mina. Nu ska jag även få studiebidraget (1000kr i månaden) och då får jag leva på det under min skoltid. Så mamma kommer bara betala för internatet och lunch sen allt annat får jag betala. Ska nästa sommar fixa ett sommarjobb, har förhoppningsvis fixat mer kontakter så jag får lättare att få ett jobb.
Nu måste jag bara tänka ekonomiskt och det är så jobbigt... men desto tidigare man börjar desto lättare blir det när jag har egen lägenhet och allt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0