Seriöst.

Som säkert alla som läser min blogg vet att jag är vegetarian. idag så störde jag mig nått så enormt på personerna jag arbetar med när dom fick reda på att jag var vegetarian och sa direkt "du ser inte ut som det". Det finns fortfarande folk som tror att om man är vegetarian/vegan så är man nån jäkla hippie?? Nej! Visst jag är vegetarian och har freedom tatuerat i nacken men det innebär absolut inte att jag är en hippie. Känns nästan som det har dött ut, men vad vet ja.. (?)
Jag tar väldigt illa upp att många även kränker såna som har valt sundare matvanor. Varför inte kränka dom som käkar piller och tränar som galningar och kallar sig själva för sunda. Jag menar ett liv utan att du dödar nånting är ju perfekt! Man lever i fred, åtminstonde med djuren. 
En till väldigt irriterande sak är ju det här när jag söker praktik eller när jag ska söka arbetsplats och folk har sagt till mig att inte berätta att jag är vegetarian. Asså vadå är inte det diskriminering? Folk tjatar så mycket om att man ska älska alla, inte vara rasist osv.. BULLSHIT! Men jag får inte vara stolt över att vara vegetarian för då riskerar jag att inte kunna få ett specifikt jobb som ex! Fyfan för världen alltså. Fyfan för Sverige. 
Som ni ser här nedanför så är väldigt käna kändisar som är vegetarianer/veganer. Jag tog 3 exempel Paul McCartney, Kristen Bell och Alicia Silverstone. Att vara vegetarian är inte dåligt, Kristen Bell blev vegetarian efter att hon hade fött sitt barn och hade gått upp i vikt. Att välja vegetarisk kost gör faktiskt att du går ner i vikt.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0