Dissekering

Hade totalt glömt av att vi skulle dissekera en gris kulting idag, 10 min innan lektionen får jag reda på det och nästan dör av bara tanken på att skära i ett dött djur. Våran lärare hade fryst upp en kulting och började snitta upp den för att ta fram organen. När hon hade fått ut allt, förutom njurarna, så fick vi börja skära upp inre organ och prova att skära i kultingens yttre. Jag skärde såklart inte men jag tittade på och det räckte lixsom för mig! Jag ska dessutom aldrig hålla på med nån operation på djur, jag håller mig till friska och hela djur!
Jag tog såklart inget kort under dissekeringen eftersom det är otroligt respektlöst mot djuret!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0