Folk kan verkligen inte tänka..

Nästan varje dag när jag loggar in är det minst 2 bilder som visar att knubbiga,kraftiga,feta vad man nu än vill kalla det, är snyggare än smala personer. Det är fel att säga så. Man får absolut inte säga att någon är tjock här i amhället men man får helt vilt slänga ord till folk som har ätstörningar att om är skinn och ben och inget att ha. Dom som lägger ut dom är bilderna verkar aldrig ha tänkt på att dom som är riktigt smala kanske inte vill vara det, dom vverkar inte förstå vilket helvete det är att kanske ha ättörningar. Eller tänk på dom personerna som jag som har nedsatt näringsintag så jag har svårt att gå upp i vikt, det är omöjligt att hitta ett par ordentliga byxor! Jag har 'ven haft  ätstörningar, det är inte många som vet om det, mest folk på mitt gymnasium. Men det är faktiskt sant att för öer ett årsen kunde jag inte få i mig nått, allting såg vidrigt ut och jag tyckte att jag var tjock, speciellt runt magen, det har jag alltid tyckt! Dessutom så var det som satte igång det för att en kille jag gillade blev tillsammans med min bästa vän och då var felet på mig som jag kunde tänka mig att jag var tjock. Och därför är det inte alltid samhället som gör att folk svälter sig själva utan ofta är det pga vanliga "tonårsproblem" som sätter igång allt. 
Jag säger inte nu att tjocka inte heller kan ha problem med maten men varför ska man vara så modig och vacker för att man går runt och är överviktig. Personer som går runt och är underviktiga då? Ska inte dom också vara modiga och vackra. Världen kan inte acceptera två olika rätta svar, det finns bara ett. Jag tycker bara det är irriterande och väldigt omoget att bara ha ett svar. 
Såna här bilder förstör verkligen mitt humör..

Kommentarer
Postat av: Moos

Förstår din frustration helt! Skrev mitt nationella tal om detta, men tror inte att det gick in mer än för läraren och någon enstaka person i klassen. Jag hoppas verkligen att folk och världen kan

2013-05-26 @ 20:43:35
URL: http://moosmuppen.blogg.se/
Postat av: Moos

förstå att det finns fler rätta svar, och att det inte alltid är självklara. Och många ätstörningar precis som du säger kommer av enkla "tonårsproblem" men det kan även bero på annat, jag vet precis hur det är och har oxå haft det. Mitt ex sa att jag var tjock och det tog stenhårt på mig, sen dess har jag alltid försökt att äta mindre och mindre för varje målttid. Det har ju blivit bättre nu dock, tack o lov. Hoppas verkligen att världen och dagens samhälle ska inse detta någon gång..
Hör av dig ngn gång förresten, saknar dig hjärtat <3

Svar: Eller hur man blir så fett irriterad att folk aldrig kan förstå att det inte alltid finns ett rätt svar. Världen har även blivit så dömande och folk förstår verkligen inte hur vissa ord kan sätta sig i huvudet på en...Jag saknar dig också, vi kanske ses imorgon ska med en tidig buss som går typ när alla andra åker till skolan<3
kalo.blogg.se

2013-05-26 @ 20:45:56
URL: http://moosmuppen.blogg.se/
Postat av: Moos

Jag vet, det stör mig något enomrt... Speciellt eftersom jag fortfarande har problem med att äta ordentligt, och sånna bilder gör ju inte saken bättre. Varken för ätandet eller något annat, man blir så arg på allt då! Och det gör dom verkligen inte, vissa ord fastnar och just när man trott att dom lämnat huvudet så kommer dom tillbaks utan förvarning... Hoppas vi ses då!<3

2013-05-26 @ 22:31:55
URL: http://moosmuppen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0