Vidriga människor!

Syrran och hennes kille skulle åka och handla och så ser dom en katt ligga i vägkanten. Dom stannar och ser att katten är riktigt skadad, dom ringer till mamma och hon ber dom komma hit med katten. När dom kommer hit så får jag se katten och hennes käke hade knäckts på nått sätt och hennes tunga hängde utanför. Hon var verkligen jätte mager och dessutom jätte skitig eftersom hon inte kunnat tvätta sig pga den skadade käken. Vi gav henne mjölk att torrfoder men det var bara mjölken hon klarade av att få i sig. Hon kunde inte tugga maten och därav att hon var så mager. Efter ett tag tar jag in henne i duschen för att tvätta av henne och sdan kolla på hennes käke. Efter ett tag märkte jag ockå att hon var döv för hon reagerade inte på något ljud alls. Någon som syrrans kille kände visste vart katten kom ifrån och det var ett hus inärheten där ett gammalt par bodde som hade typ tusen med katter. Vi åkte dit och lämnade henne, jag bar in henne en bit i deras trädgård så hon inte skulle gå ut på vägen. När vi backade bilen och skulle åka tillbaka gick hon ut på vägen och tittade på hos medans vi åkte iväg, jag gråter såfort jag tänker på det. Någon hade kört på henne och bara lämnat henne där för att dö. Och dessutom har hennes ägare så etremt många katter så dom håller inte koll på alla. Det är vidrigt att för det första någon kör på ett djur och bara lämnar det och sedan att folk får ha hur många djur som helst och inte ta hand om dom. Jag har nästan lust att cykla dit och kolla till stackarn men är rädd att hitta henne överkörd på vägen. Det skulle jag inte klara av och jag låter mamma ringa till ägarna och meddela att vi har lämnat tillbaka en katt om förmodligen sitter utanför deras hus vid vägen och jag hoppas verkligen att dom idioterna tar in katten och tar hand om den och ger den lika mycket kärlek som jag gjorde.
(man kunde känna varenda ben i henne lilla kropp...)

Kommentarer
Postat av: Moos

Stackars djur, förstår inte vilka sorters människor det finns i världen, usch! <3

2013-05-26 @ 20:48:30
URL: http://moosmuppen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0