Hundlektioner

Så himla glad att jag börjat med hundlektioner. Får låna Charlie en hel eftermiddag och vi gör så stora framsteg. Han är jätte duktig! Nu sover han hos mig inatt och vi har övat ännu mer. Han lär sig snabbt och det märkts att han gillar att få använda sin hjärna för att tänka ut vad han ska göra. Jag tror verkligen att positiv träning och ger belöningar i form av godis och glatt humör. Märks att han gillar det mer än att få skäll och bättrar sig snabbare. Såklart säger jag till honom om han gör något fel men han verkar förstå bättre om jag säger till honom och slutar han med det säger jag "duktigt". Istället för att bara stå och skälla o skälla. 
Längtar tills nästa lektion med honom och under tiden kommer jag se till att öva mera med honom på dom olika övningarna. 
Och nej han är inte min hund men jag här fått "låna" honom eftersom jag inte har någon egen hund och har ingen chans att skaffa det. Jätte glad att Ida låter mig ha Charlie och jag vill göra framsteg med honom även om jag kanske tar över Charlie lite för mycket (?)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0