Ett enda misstag

Var jätte taggad för hundkurs med Nisse idag och nu efteråt är jag bara förbannad. Nisse är en väldigt osäker hund och det ser man på jätte långt håll så man kan inte bara komma gående mot honom som främling och bara tro att han ska acceptera det. Folk som inte ens är hundmänniskor kan se att Nisse är en nervös hund. Därför blev jag så förbannad idag när vi hade en annan hundtränare som skulle lära oss lite saker bara ignorerar att titta på nisses kroppsspråk. Nisse skäller på hundar som tittar på honom för mycket och det gjorde han idag. Och som vanligt försöker jag få honom att titta på mig istället men det där hundtränaren börjar klampa fram mot Nisse och säga nej väldigt dominant och hotfullt (hon har aldrig ens hälsat på Nisse..). Han rycker till såklart och blir mer rädd för henne. Han skäller och hugger till efter henne och jag blir såklart en aning nervös när han reagerade så starkt. Jag visste inte om jag skulle distrahera honom med något annat eller om jag skulle dra till mig honom. Efter den händelsen blev han jätte osäker och helt ofokuserad under hela lektionen. Jag ville bara smälla till kärringen som gjorde Nisse så osäker när jag jobbar jätte mycket på att få honom säker. Speciellt på platsen som vi tränar! Dålig och oproffsigt gjort av henne! Efter den dåliga passet kändes det som jag startade på noll med Nisse.. När jag hämtade honom innan kursen hade tydligen ägarna börjat se jätte stora resultat på honom och jag blev helt överlycklig. Sen kommer den där och förstör allt.. Usch för människor just nu! Vill bara slå allt och alla..
Min fina Nisse<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0