14 hinder

Äntligen! Under förmiddagen begav jag mig till planen och körde agility, som jag har längtat!
Nu höjde jag nivån lite och körde en bana med 14 hinder. Däremot bytte jag ut däcket och platten mot vanliga hopphinder. Vi har inte börjat träna dessa Idag hade hon stora problem med tunnlarna. Jag var även väldigt rörig så tror det hade en liten anledning i att Ida inte sprang igenom tunnlarna vissa gånger. Jag måste träna mig själv mer på mer hinder. Jag blev så himla osäker när jag helt plötsligt hade massa hinder att tänka på. Så länge jag är säker så klarar Ida hinderna jätte bra. Däremot var hon väldigt ofokuserad idag. Dom körde ut gödsel på gärdet brevid och hon fokuserade mer på doften där en på agilityn. Vi måste börja ta tag i mer störning. Jag ber Rikard varje gång att vara lite störning och det klarar hon perfekt. Tror jag måste hitta en hund som kan störa lite. 
Nästa träning får ske i helgen. Praktik i två dagar så jag kommer inte ens få träffa Ida som ska vara med Rikard hela tiden. Det går snabbt nu en vecka kvar i skolan och två veckors praktik sen tar jag studenten. Har lite mycket beslut att fatta angående Ida.. Jag tror jag blivit kär.
Här nere ser ni banan jag hade idag:
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0