Däcket

Efter skolan begav jag mig direkt till plan för lite agility träning. Tänkte att jag skulle komma igång med att träna däcket. Snabblärd som Ida är klarade hon den efter 2 försök. Vi fortsatte och träna lite till för att få det att fastna och sen höjde jag nivån en aning och satte ett hopphinder innan och ett efter däcket. Hon hade väldigt svårt att hoppa ett hinder och sen hoppa däcket direkt efter. När jag märkte det backade jag ett steg och övade på bara däcker några gånger. Sen körde jag däcket och ett hopphinder efter och det klarade hon jätte fint. Snabbt gick det också, ingen osäkerhet alls utan bara körde på! (hon förväntade sig nästan att det skulle vara ett till hinder efter hopphindret haha)
Jag får jobba lite mer på att hon ska klara av däcket i fart och inte bara när jag sätter henne framför det, men en sak i taget!
Tyvärr kunde jag inte ta några bilder då mobilen verkligen har lagt av.. Hon var så fin och elegant när hon hoppade däcket.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0