Måndags träning

Direkt när jag slutade hämtade jag Ida som hade fått vänta i bilen och begav mig till plan. Folk på skolan hade inte slutat ännu och det fanns hundar inne på hunddagiset som skällde intensivt under träning. Jätte bra träning för Ida! Sedan kom en kompis med hennes hund och tränade lydnad samtidigt ändå lyckades min prinsessa fokusera på mig och agility. Kändes jätte bra! Idag var det inte så mycket hinder träning utan mest försöka träna på fokus då jag vill att hon ska kunna tävla med många hundar och människor runt omkring. Det hon visade idag var helt fantastiskt, försöka lägga till mer och mer störning. Sen var det inte så svåra grejer hon skulle utföra idag så hon visste exakt vad hon skulle göra nästa gång kanske jag borde köra lite svårare grejer så hon får anstränga sig lite. Jag måste lära mig själv att slappna av också, jag var väldigt nervös att hon skulle springa iväg till hunddagiset men det gjorde hon inte och jag visste det hela tiden men ändå täckte jag "men tänk om..". Jag får träna mig själv på det för jag kan inte vara nervös för att hon ska dra iväg under en tävling sen. Då vill jag kunna ha fullt fokus på banan och inte vara orolig. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0