Träningsdagbok

Tänkte utnyttja bloggen för att kunna dokumentera min träning med Ida. Vi tränar för tillfället bara agility men det kanske kommer in nått mer på vägen som vi blir intresserade av. Istället för att behöver skriva ner allt i ett anteckningsblock kan jag använda mig utav datorn som jag nästan hela tiden sitter vid om jag inte har nått bättre för mig. Det kan också vara lite kul om folk kunde ta del av våran träning och kanske blir fler inspirerande eller får bra tips till sin träning. 
Jag kan lika gärna börja nu då jag nyss kom in efter ett agility pass. Jag gjorde upp en väldigt enkel bana. Då vi verkligen behöver träna på handlingen och svängar så blir det korta banor med mycket svängar och byten. Ida har bliit mycket snabbare och har verkligen börjat inse vad det är vi håller på med. Nu kan man se på henne att hon verkligen arbetar och inte bara flummar runt. Hon satte banan på första försöket med hög fart. Har nog aldrig behövt springa så snabbt. Men som vanligt så kan hon hålla på 4-5 ggr innan hon totalt tröttnar och hennes explosivitet bara försvinner. Jag måste få henne att hålla ut lite så att jag kan träna mig själv också. Jag behöver verkligen jobba på mina byten men jag får ingen chans då hon snabbt tröttnar. Bättre belöning kanske? Roligare förare? 
Rikard får alltid köra en gång med en också för att jag ska kunna se hur hon följer någon annan. Och om hon klarar banan utan en klar förare för rikard är verkligen osäker och det är inte så konstigt då han inte gillar att träna hund. Jag vill även ha en hund som inte bara kan följa mig. Jag vill kunna använda henne för att hjälpa andra och då måste hon kunna tränas av andra.
Vi har nått många mål under lovet och jag utökar banan hela tiden för att hon ska kunna ta så många hinder som möjligt. Nästa gång ska jag använda 10 hinder och hoppas hon kan hålla fokus genom hela den. Vi har som max kört 8 hinder men om jag lägger på lite i taget tror jag hon fixar det.
Här nere är banan jag gjorde:
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0